Skip to content

A28

Wegvakken:

Overijssel - Meppel - Hoogeveen

JaarPlanNummerTraject
1932-1958Provinciaal wegenplan15Meppel - Hoogeveen
1968Rijkswegenplan37Meppel - Hoogeveen
1978/84Rijkswegenplan28Meppel - Hoogeveen
DatumWegvakFeit
11-07-2011KP HoogeveenOpenstelling rangeerbaan
17-01-2011KP HoogeveenStart aanleg rangeerbaan
09-11-2009KP LankhorstOfficiële opening als trompetaansluiting
10-09-2009KP LankhorstOpenstelling als trompetaansluiting
07-07-2008KP LankhorstStart ombouw tot trompetaansluiting
15-01-1981KP HoogeveenOfficiële opening als klaverblad
25-01-1979KP Lankhorst – SchiphorsterwegOpenstelling als autosnelweg
13-07-1978KP HoogeveenStart aanleg als klaverblad (A)
eind 1977KP Lankhorst – SchiphorsterwegStart aanleg als autosnelweg
01-03-1976Schiphorsterweg – KP HoogeveenOpenstelling als autosnelweg
medio 1973Schiphorsterweg – KP HoogeveenStart aanleg als autosnelweg
30-03-1971KP Lankhorst – KP HoogeveenBesluit aanleg als autosnelweg
1968Meppel – EemtenStart aanleg als autoweg
1967Eemten – HoogeveenStart aanleg als autoweg
12-01-1960Meppel – KP HoogeveenBesluit aanleg als autoweg

Hoogeveen - Assen

JaarPlanNummerTraject
1932-1958Provinciaal wegenplan13Hoogeveen - Assen
1968Rijkswegenplan36Hoogeveen - Assen
1978/84Rijkswegenplan28Hoogeveen - Assen
DatumWegvakFeit
27-05-2015AS Assen-ZuidOfficiële opening als variant diamantaansluiting
10-04-2014AS Assen-ZuidStart aanleg als variant diamantaansluiting
29-10-2013Ecoduct DwingelderveldOfficiële opening
09-07-2012Ecoduct DwingelderveldStart aanleg
01-01-1993Assen – Zwiggelterweg (oud tracé)Overdracht naar gemeente
01-01-1993Zwiggelterweg – Oranjekanaal (oud tracé)Overdracht naar gemeente
10-1989AS SpierOpenstelling als halfklaverblad
06-1988AS SpierStart verplaatsing aansluiting
±1987AS FluitenbergOpenstelling zuidelijk deel
18-06-1986AS FluitenbergBesluit aanleg zuidelijk deel
15-01-1981KP HoogeveenOfficiële opening als klaverblad
01-10-1980KP Hoogeveen – FluitenbergOpenstelling als autosnelweg (geheel)
1978KP HoogeveenStart aanleg als klaverblad
17-12-1976KP Hoogeveen - EursingeOverdracht naar Rijk
01-12-1976Fluitenberg – EursingeOpenstelling als autosnelweg
06-1976AS FluitenbergOpenstelling viaduct
09-10-1975Oranjekanaal – KP AssenOpenstelling als autosnelweg
01-10-1975Eursinge – OranjekanaalOverdracht naar Rijk
07-11-1974Fluitenberg – EursingeStart ombouw tot autosnelweg (A)
15-10-1974AS EursingeOpenstelling als diamantaansluiting
22-08-1974Eursinge – SpierOpenstelling als autosnelweg
13-09-1974KP Hoogeveen – FluitenbergOpenstelling als autosnelweg (gedeeltelijk)
12-11-1973AS SpierOpenstelling als variant halfklaverblad
26-02-1973KP Hoogeveen – FluitenbergStart ombouw tot autosnelweg (A)
25-07-1972Eursinge – SpierStart ombouw tot autosnelweg (A)
29-02-1972Spier – BeilervaartOpenstelling als autosnelweg
11-11-1971AS Hoogeveen (oostelijk deel)Start aanleg als halfklaverblad (A)
04-08-1971Beilervaart – OranjekanaalOpenstelling als autosnelweg
04-06-1971KP Hoogeveen – KP AssenBesluit aanleg als & ombouw tot autosnelweg
05-1971KP Hoogeveen – KP AssenTracévaststelling als autosnelweg
07-12-1970Spier – BeilervaartStart ombouw tot autosnelweg
11-08-1969Beilervaart – OranjekanaalStart ombouw tot autosnelweg (A)
02-12-1968KP HoogeveenOpenstelling als halfklaverblad
15-09-1965KP Hoogeveen – HoogeveenOpenstelling als autoweg
1965KP HoogeveenStart aanleg als halfklaverblad
18-06-1965Graswijk – Assen (oud tracé)Openstelling als autoweg
1964Graswijk – Assen (oud tracé)Start aanleg als autoweg
1963KP Hoogeveen – HoogeveenStart aanleg als autoweg
05-12-1961Hoogeveen – FluitenbergOfficiële opening als autoweg
eind 1960Lheebroek – OranjekanaalOpenstelling als autoweg
12-01-1960KP Hoogeveen – HoogeveenBesluit aanpassing aanleg als autoweg
15-05-1959Eursinge – LheebroekOpenstelling als autoweg
02-1959Lheebroek – OranjekanaalStart aanleg als autoweg (A)
eind 1957Oranjekanaal – Hooghalen (oud tracé)Start aanleg als autoweg (A)
eind 1957Fluitenberg – EursingeOpenstelling als autoweg
medio 1957AS EursingeStart aanleg als kruispunt
12-1956Eursinge – LheebroekStart aanleg als autoweg (A)
26-04-1956Hoogeveen – HooghalenBesluit aanleg als autoweg
12-1955Hooghalen – Oude Tol (oud tracé)Openstelling als autoweg
1955Fluitenberg – EursingeStart aanleg als autoweg
1954Hooghalen – Oude Tol (oud tracé)Start reconstructie tot autoweg
1954Oude Tol – Graswijk (oud tracé)Openstelling als autoweg
27-02-1953Oude Tol – Graswijk (oud tracé)Start reconstructie tot autoweg
1952Hooghalen – Graswijk (oud tracé)Besluit reconstructie tot autoweg
04-02-1939Ten Arlo – Hoogeveen (oud tracé)Officiële openstelling

Assen - Groningen

JaarPlanNummerTraject
1932-1958Rijkswegenplan31Assen - Groningen
1968Rijkswegenplan36Assen - Groningen
1978/84Rijkswegenplan28Assen - Groningen
DatumWegvakFeit
08-03-2023AS De PuntAnnulering ombouw tot diamantaansluiting en aanleg transferium
26-09-2017AS De PuntBesluit ombouw tot diamantaansluiting en aanleg transferium
12-1992AS TynaarloOpenstelling als halfklaverblad
±1991/1992AS TynaarloStart aanleg als halfklaverblad
01-06-1974KP Assen – KloosterveenOpenstelling als autosnelweg (oostelijke rijbaan)
15-11-1973KP Assen – KloosterveenOpenstelling als autosnelweg (westelijke rijbaan)
15-11-1973Kloosterveen – RheeOpenstelling als autosnelweg (oostelijke rijbaan)
15-06-1973Rhee – KP De PuntOpenstelling als autosnelweg
08-1972KP Assen – KloosterveenStart aanleg als autosnelweg
28-06-1972Kloosterveen – RheeOpenstelling als autosnelweg (westelijke rijbaan)
02-12-1968KP De Punt – GroningenOpenstelling als autosnelweg
11-1968Rhee – KP De PuntStart aanleg als autosnelweg
08-1968Kloosterveen – RheeStart aanleg als autosnelweg
1967KP Assen – RheeStart aanleg als autosnelweg
05-1965KP De Punt – GroningenStart aanleg als autosnelweg (A)
23-07-1963KP Assen – KP De PuntBesluit aanleg als autosnelweg